"Locul Magic'' de Chris Wormell-RECENZIE

Editura: Humanitas Junior

Rating: 4/5 steluțe

Număr de pagini: 296

Anul apariției: 2020

Chris Wormell este unul dintre cei mai renumiți ilustratori din Marea Britanie. Desenele sale inconfundabile dau viață poveștilor sau ne aduc în fața ochilor lumea dinozaurilor și uriașe roiuri de galaxii în impresionantele atlase "Dinosaurium" și "Planetarium", traduse în limba română în colecția Humanitas Junior în 2017, respectiv 2019.

Wormell este deținătorul unor premii importante precum Bologna Ragazzi Award (1991) sau Bookrust Early Years Award (2010).

"Locul magic" (The Magic Place, 2019) este primul său roman pentru copii.

"Ați visat vreodată la un loc minunat, plin de bucurie și culoare? Deschideți cartea și începeți să citiți! Veți ajunge acolo într-o clipită."

Mi-a plăcut mult întreaga atmosferă creată de autor în carte. Ideea de la baza cărții surprinde schimbările comportamentale pe care persoanele din jurul nostru le exprimă uneori fără să-și dea seama. Cartea o are în prim plan pe Clementine, o fată cu suflet bun, care visează la un loc magic, unde problemele pe care aceasta le are, să nu existe. Uneori, problemele apar fără voia noastră, iar acest lucru s-a întâmplat și în viața fetei, deoarece unchiul Rufus și mătușa Vermilla, care o țin sechestrată în casă, obligând-o să facă toate cele ce sunt de făcut, se comportă într-un fel josnic cu ea. Cartea m-a introdus în pielea personajului, prin descrierile detaliate și prin totalitatea personajelor atât de frumos caracterizate, atât prin cuvinte, cât și prin niște ilustrații minunate. Bunătatea pe care Clementine o avea, indiferent de situație, a ajutat-o să supraviețuiască și să facă față tuturor problemelor, care apăreau indiferent dacă ea făcea un lucru anume, sau nu, vina era mereu a sa, iar pedepsele atribuite de mătușa Vermilla erau suportate cu greu.

Într-o bună și mult așteptată zi, Clementine reușește să fugă din umila casă, alături de motanul său credincios, Gilbert. Acțiunea devine mult mai amplă în acest moment, deoarece odată ce Clementine părăsește casa, alte probleme încep să apară, iar "Locul magic" este de negăsit. Frica pune stăpânire pe fată, dar o fărâmă de speranță există, va reuși Clementine să găsească acel loc, unde fericirea plutește în aer, iar mătușa și unchiul ei să nu o mai găsească? Bineînțeles, asta o să va las pe voi să aflați.

Mă bucur că am citit cartea, alături de o cafea și o gustare, dorința de a citi a venit de la sine. Intenția mea a fost una prejoasă, deoarece credeam că se va citi greu...dar ilustrațiile multiple și scrisul mare, au făcut citirea extrem de ușoară și palpitantă.

O recomand tutror celor ce iubesc cărțile de copii și nu numai, genul acesta de cărți mă delectează și mă fac să ma simt mult mai liniștit. Cartea se poate comanda de aici.